tisdag, juni 15, 2010

ännu ingen eric eller bill

Trots min uttalade längtan har jag fortfarande inte sett nya True Blood-avsnittet. Jag tyckte jag var klyftig som skrev in det i familjekalendern bland dagisutflykter, jobbkonserter, teaterrepetitioner och bvc-besök, då blir det nämligen bekräftat och oundvikligt. Men tydligen finns det ständigt någon fotbollsmatch eller Sopranosrepris (!) som är än mer lockande.

Klart att jag kan titta på egen hand, men nog är det lite kul när man faktiskt har någon gemensam aktivitet med sin sambo, som man ser fram emot (även om tv-tittande framstår som banalt jämfört med...golfspelande? segelflygning?) Nu får han sitta själv i tv-soffan med sin mobils hands-free i örat - och följa radions fotbollskommentatorer. Jag vägrar fotbollsljud i vardagsrummet, vägrar det här fruktansvärda instrumentet vuvuzela.

Under tiden kände jag för att lyssna på tjugo år gamla sommarhiten Still got the blues. Och gissa vem som också har spelat in den? Peter Gallagher! Namnet säger inte så mycket, men det är alltså O.C.-pappan Sandy, nu senast aktuell i tredje säsongen av Californication, som den rätt roliga karaktären Stacy. Peter Gallagher har alltså gjort en hel skiva!

Nu så. Nu blir det äntligen vampyrdejt.

Inga kommentarer: