lördag, juni 05, 2010

klå-ee

Jag känner mig ganska nollställd angående intervjun med Chloé Schuterman. Fast jag skulle snarare tippa på att hon skulle uppge Gossip Girl som sin favorittv-serie, snarare än Sex & the city. Men det är nånting som skaver när klippet diskuteras i Schulman Show. Programledaren Alex förhåller sig neutral men hans lillebror Calle säger sig definitivt bojkotta butiken Natalie Schuterman för alltid.
Sen kom jag på vad det var som kändes lite dubbeltydigt, en frågestund som Alex haft i sin pappablogg.

var köper ni bebiskläder till Charlie? hur stor är er lägenhet, rum samt kvadratmeter? shoppar Amanda mycket och var shoppar hon?
- Vi har fått otroligt mycket kläder från andra, särskilt gudmor, så vi har inte köpt så mycket alls.Vår lägenhet är 90 kvadrat. Amanda shoppar väldigt mycket, och hon måste alltid gå till en och samma butik, som heter Natalie Schuterman, tydligen något ställe inne i stan.

Okej, nu ser jag själv att det egentligen lika bra betyder att Amanda (Alex fästmö, dessutom passande nog krönikör på loppmarknadssajten loppi.se), som alltid handlar till sig själv just i den butiken. Men det går också att tolka som att när Amanda faktiskt handlar kläder till sin (då 2-månaders) dotter så sker det på Natalie Schuterman. Och det borde väl vara värre än att en elvaåring ekiperas därifrån?

Jag fattar bara inte att alla de här stora modehusen gör kläder och skor som passar elvaåringar!  Tänkte nog att små flickor i så fall fick nöja sig med Burberryrutiga kjolar och ett och annat Juicy Couture-set.

Och tänk vad skönt att vara mamma/dotter som har samma smak! Inte för att kunna låna varandras kläder - det känns tacky! - men för att slippa klädbråken. Min treåriga dotter har länge haft starka åsikter om vad hon ska ha på sig, ständigt klänningar, gärna med tyllkjol, och som måste kunna SNURRA (det får alltså inte vara alltför raka modeller.)

Inga kommentarer: