fredag, februari 11, 2011

då skulle jag lika bra köpt något lyxigare

Det lär finnas en massa shopoholics som måste rättfärdiga varenda nytt inköp för sig själv (den roligaste kommentaren jag läste på en blogg för några år sedan var "man kan aldrig ha för många vita tygskor". Som att inte TVÅ par är ett för mycket..!)

Nu hör inte jag till den kategorin, eftersom jag väldigt sällan hinner prova kläder till mig själv. Men idag hann jag faktiskt springa på ett par fina jeans. Modellen heter Super Sqin, med beskrivningen Super Low Waist // Super Tight. Just det där med superlåg midja gör mig lite tveksam så här blott sex veckor efter barnafödandet, så jeansen måste provas en liten stund i vardagsmiljö (vilket innebär mycket förflyttande ner på golvet och upp igen.) Man vill ju inte råka ut för en mind-the-gap-situation, som min sambo kallar det.

Fast jag slipper fundera, för lille Elton släppte en fin vit liten mjölkkräkning som rann ner på mitt lår. Då går de inte att byta även om lapparna sitter kvar.
Men när jag skulle torka av jeansen med en blöt handduk blev handduken blå. Hur mycket överskottsfärg finns det egentligen i ett par jeans?

Inga kommentarer: