onsdag, juli 19, 2006

sommarpratare

Äsch varför lyssnade jag inte på John Ajvide Lindqvists sommarprat i realtid! Jag har ju läst och uppskattat hans böcker, och det visade sig att han valt TVÅ Morrissey-låtar och dessutom två Agnetha Fältskog-låtar (däribland Doktorn).

Förresten går det fortast att bara läsa alla sommarvärdarnas låtlistor på hemsidan. Jag vill nästan bara veta vad de har för musiksmak (eller inte!)
Fast nu lyssnar jag lite på Mikael Persbrandt. Han har med bl a Jeff Buckleys Hallelujah, Perfect Day och Johnny Cash-versionen av Hurt, samt två Doors-låtar. Det är väl tur, för en ganska sexistisk tanke passerade mitt huvud väldigt snabbt...om det är lönt att lyssna på honom när man inte får SE honom... Jag skulle själv inte gilla om nån man uttalade sig så om någon duktig kvinna...

1 kommentar:

annen sa...

Hihi, jag lyssnade på Ajvide i realtid :) Men enligt mig hade han kunnat utesluta Fältskog, ingen direkt favorit.