söndag, april 22, 2007

sexuella trakasserier?

Aftonbladet har, i brist på annat förmodar jag, frågat riksdagsledamöterna om hur det står till med sexuella trakasserier. Säkert många anonyma som inte vill berätta om specifika fall, för det grövsta man får höra är en socialdemokrat som blev tafsad på av sin bänkgranne 1982. Alltså, jag försöker inte förminska hennes situation, men det var dock 25 år sedan och tyvärr förekommer nog tafsande oftare än så på en hel del arbetsplatser i landet...

Sen vet jag inte om jag bara resonerar/värderar helt olika än vänsterpartister, men Rossana Dinamarca såg ett meddelande som handlade om henne själv på en intern mejlinglista. Där stod bl.a: ”...jag tycker hon är rätt trevlig att se på.”
I mina öron är inte det sexuella trakasserier faktiskt. Kanhända hör kommentaren inte hemma i professionella sammanhang, men det lutar mycket mer åt att vara en komplimang.
Tyvärr, Rossana, finns det hundratals otrevligare sätt att kommentera en kvinnas utseende på. Vilken verklighet lever du i?

Inga kommentarer: