måndag, april 23, 2007

wallander (mumlander)

Ikväll såg vi den andra Wallander-filmen. (Och nej det är inte skandal att TV4 visar filmerna samma vår som de planerat, trots att en hudrollsinnehavare har dött. Om en musiker dör spelas hans/hennes låtar extra mycket i radio & TV, och det klagar väl inte anhöriga på?)
Iallafall tänkte jag samma nu som förra veckan: varför hör man inte vad de säger? Är det dåligt ljud eller mumlar hela skådespelarensemblen? Och finns det ingen text-tv-text på TV4? Jag hittar inte den sidan iallfall.

Undrar om det kommer vara ett smart (?) drag filmmakarna kör med för att höja läskighetsfaktorn, att riskera ett barns liv? I förra filmen Innan frosten, stals ett spädbarn för att offras till syndafloden (i Ystad) och det var så otäckt att jag var tvungen att plocka upp min sovande bebis ur spjälsängen för att känna mig riktigt, riktigt säker...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Anna!

Jag blundade, höll för öronen och lät ungefär som vackraste Sara när hon inte sover; bara för att stänga ute allt det hemska de kunde tänkas utsätta den lilla för... huga. Inte lätt för känslorna att bli mamma.... tänk om man jobbat med filmcensur och så plötsligt blir man en öm moder som vill klippa, klippa, KLIPPA!!!

annalin sa...

Hej Malin!
Jaså du läser ibland? Kul!
Fattade du vad som var själva frosten, i Innan Frosten?