onsdag, maj 16, 2007

blades of glory

Will Ferrell verkar dela befolkningen i två delar, love him or hate him, liksom. Själv tycker jag han är helt okej, och efter att ha sett Blades of Glory ska jag nog uppdatera mig ännu mer ur hans filmografi.
Mr Napoleon Dynamite - Jon Heder - är nördigt rolig här också.
Jag kunde verkligen inte tro att just det mest underhållande skulle vara själva konståkningen. Men det är den mest bisarra koreografin jag sett...verkligen kreativt av filmskaparna! Man sitter och säger oohhh och aajjjj för sig själv. Sen blir det extra komiskt att båda huvudrollsinnehavarna är så fula, men ändå utstyrda i glittriga kostymer som vilken schlagerdrottning som helst skulle dö för!
Intressant att det är Busy Phillips som skrivit manuset, en ung tjej som jag mest känner igen från Dawson's Creek, men som också varit med en hel del i såväl Cityakuten som Nollor och Nördar. Alltid kul när man upptäcker oanade talanger hos nån som man (läs: jag) avfärdat som "ingen särskild"...

Inga kommentarer: