måndag, maj 14, 2007

sverige dansar och ler

Om man missade fredagens avsnitt av Sverige dansar och ler får man en chans till ikväll kl 22.55. Innan ni tittar vill jag passa på att säga att det inte är tjejen som skriver detta blogginlägget som spelar den otrogna frun i filmen!

Sverige dansar och ler är ett humorprogram som faktiskt är mycket roligare i teorin än i verkligheten. Man tror att lite Johan Glans och några doser Filip & Fredrik skulle bära hela serien, men det är inte så. Den där finnen, André, är faktiskt inte rolig.
Och sen kanske inte jag har rätt uppfattning om vad som är att stiga i graderna inom humortelevision, men för mig ter det sig rätt märkligt att Henrik Schyffert går från programledare för Parlamentet till att prata svengelska och dansa med okända människor i trapphus och på köpcenter...

Whatever. Har man inte Kanal 5 verkar det som att man kan webbkolla på programmet när som helst här.

1 kommentar:

Anonym sa...

oooh, är du ihop med Muffe? :)

(jag såg ju igår, veeem var din kille? Roligast tyckte jag att spritharen var, så himla roliga kläder. Ljusblå tröja med uppkavlade ärmar! Guldkedja! Men programmet är inte så himla kul annars nej).