torsdag, augusti 02, 2007

shrek den tredje

Det här låter som värsta divafasonerna, men det var så länge sen jag såg Shrek the third nu att jag knappt kommer ihåg den ordentligt! Vilket i sig kanske inte är det bästa betyget. Första Shrekfilmen minns man ju rakt av så pass att den funkar som godnattsaga på stående fot, och tvåan tyckte jag också var rolig.

Man behöver bara se en trailer, eller någon minut in i filmen för att upplysas om prinsessan Fionas välsignade tillstånd. Alltså ska fler eller färre små gröna träsktrollsbebisar anlända inom kort. Men innan dess ska Shrek och hans kompani leta upp en tronarvinge till landet Farfaraway, eftersom Fionas pappa är döende - och Shrek inte är så sugen på att lämna träsket för att bli kung. Det är här Justin Timberlake kommer in i bilden, som en mesig skolpojke som inte vet om att han är prins.

Det är lite väl mycket visdomsord i slutet, fast det är klart, hela idén med Shrek är väl att man kan vara vacker inuti även om man ser förskräcklig ut. Det saknas som vanligt inte populärkulturella referenser, men de är inte så skarpa i denna filmen. Och det är roligt att se de andra sagoprinsessorna (Snövit, Askungen, Törnrosa och Rapunzel), och inte förtäljer de gamla sagorna vad fula styvsystrar sysselsätter sig med när prinsen väl har tagit sig en fru?


Utan att avslöja för mycket, så är det inte bara mr & mrs Shrek som är föräldrar i filmen..! Alla vet vad det kallas när man korsar en åsna och en häst, men en åsna och en drake..?

2 kommentarer:

Anonym sa...

hej!
Salongen ligger på kungsholmen, Kungsholmstorg 6.
Självklart har vi billigare priser! Prislista och information finns här: http://www.beautyschool.se/Stockholm%20SPA%20och%20Sk%F6nhetsv%E5rd.html

Vill du boka mig så heter jag Therese J och går i klass A =)

ha en bra dag!

annalin sa...

Aha! Där har jag varit en gång! Det var bra, men jag vill minnas att det bara spelades Il Divo på repeat hela behandlingen, vilket drog ner helhetsintrycket! :-D