söndag, oktober 28, 2007

vad hinner ni läsa på 28 sekunder?

Det är nämligen den genomsnittliga tiden som folk tillbringar på min soundtracksblogg. Iallafall senaste veckan.
Fast nu kanske det finns många fler - och bättre - träffar på t.ex Promise and the Monster och SoKo (väldigt populära googlingar som hamnar här). Men det fanns minsann inte när jag skrev om dem!

Tjugoåtta sekunder kan vara nog så dyrbara, men idag fick alla i Sverige 3600 sekunder liv helt gratis, och det känns så himla skönt, det känns som jag har hunnit med så himla mycket, även om det var lite snopet att traska ner i tvättstugan på morgonen och inte ens bli insläppt (vi har ett överskattat digitalt bokningssystem) för att det var en timme tidigare.
jag önskar att det verkligen kunde fungera så att när man minst anar det slänger...ja vem? gud? regeringen? in en extra timme så att folket ska få hämta andan. Typ "nu på tisdag den 28 mars så kommer klockan att bli 21 en gång till efter 21.59".

När jag var sexton skulle jag åka nattåg mellan Göteborg och Malmö efter en konsert, den natten som klockan vreds tillbaka, men jag blev verkligen helt förrvirrad så det gick inte. Nu fattar jag inte vad som var så oklart...trodde jag att tåget skulle stanna en timme på perrongen klockan tre på natten bara för att?

Inga kommentarer: