lördag, april 26, 2008

smyckat street featuring asha ali

Det var alldeles för länge sedan jag hörde något nytt (eller gammalt) från Asha Ali.
Fast förra veckan var hon med på bild i ett reportage i Metros barnbilaga, men inte som "kändis", bara som en kund i barnklädbutiken Uni.
Men idag spelade hon på Street, tillsammans med en pianist.
Fast jag var inte 100% fokuserad så jag märkte inte riktigt om det var nya låtar också.
Temat för helgens marknad var Smycka dig. Det finns uppenbarligen grymt många smyckeskapare som säljer sina alster. Jag tycker hon som säljer hängen, slipsklämmor och örhängen gjorda av porslinsbitar från kända Rörstrands-serviser, eller av avtjänta dator-tangenter är kreativast.
Fast jag skulle hellre köpt hennes hemmagjorda anteckningsböcker, inbunda med framsidor från skitgamla vinylsinglar eller Kitty-böcker.

3 kommentarer:

Anna Eleonor sa...

Hej! Var hittade du den där händiga kvinnan? Jag skulle vilja se en sådan där anteckningsbok. :)

annalin sa...

Alltså, hon satt nära restaurangdelen, om det är var hon satt på Street du menar.
Sen har jag suttit och klickat på otaliga utställare i "smycken"-kategorin på Streets hemsida nu ikväll - för jag vill gärna tillhandahålla en bra service här i bloggen.
Men tyvärr hittar jag ingen som passar in, åtminstone inte de som lagt upp bilder. Och jag kommer inte ihåg vad hon heter.
Sorry.

Anna Eleonor sa...

Vad snällt att du letade. Det är i Stockholm om jag förstått rätt?? Jag får chansa att leta rätt på stället om jag hinner när jag är i Stockholm nästa gång i såfall.
Tack!