måndag, april 28, 2008

the original sushi

Igår var det Lost in Translation på tv. Jag tittade med ett halvt öga. Tokyo ser så himla fint ut. Jag skulle verkligen vilja åka dit.

- Åh, jag skulle vilja bo i en stad där man kan få sushi varenda dag, sa jag.
Min pojkvän tittade på mig.
- Du bor i en stad där man kan få sushi varje dag, sa han.

Jo det är klart. Jag har ätit på tre olika sushirestauranger bara denna veckan.

Men visst är det konstigt att Scarlett knackar på Bill's dörr, och säger att hon tänkte gå till 'det där sushistället'. - Jaha, det där, liksom.

Det ska komma en sajt som heter Sushikartan, där man kan kommentera och recensera sushi-ställen i Sverige. Men den verkar aldrig bli färdig.

1 kommentar:

Ted Valentin sa...

Hej Anna!

Nu är sushikartan.se live. Hoppas att du gillar den!

Ted Valentin