måndag, maj 26, 2008

förlåt rabarber

Jag har försummat bloggen. Den stackaren.
En dag när jag hade som mest positiv inställning och höga tankar om min egen fritid och kreativitet, så registrerade jag en blogg till, som skulle heta Rabarberbloggen, och vara sjukt nischad (det sägs att bloggar med väldigt smalt innehåll kan bli de riktigt stora!)
eftersom jag tycker att rabarber är någon av de bästa naturliga påfunden som finns!

Men när det visade sig att det fanns en rabarberfestival, som jag ändå inte kunde besöka, så tappade jag modet (som man gjorde på 1800-talet...) för vad vore en rabarberblogg utan minst ett utförligt reportage om rabarberfestivalen?

Och så hade jag tänkt ha med recept på marmelader till pajer, och tips på krogar som fixar att göra rabarberdrinkar (de flesta bartendrar fattar inte ens vad jag säger när jag ber om en sådan!) Men inga bilder på mitt eget trädgårdsland.

Men det får nog bli nästa år, nästa rabarbersäsong i stället.

Därför kommer också Carlsberg bli utan min planerade namninsamling mot att återuppta Festis Rhubarb & Limeblossom i sortimentet! Jag drack den som drink hela sommaren som jag var gravid!

Nästa år kanske alla omständigheter är förändrade! Jag kanske har power nog att starta en riktig tidning som bara handlar om rabarber! (Javadå, kan man göra en tidning som heter Queen, så...)
Om inte nån annan snor hela min affärsidé efter detta inlägget, alltså.

Inga kommentarer: