tisdag, juni 17, 2008

bye-bye-bike

Igår kring lunchtid la jag ut min vita cykel på Blocket.
Till ett skampris, men det var bara för att jag hade min sambos hårda utlåtande om cykelns icke-förträfflighet färskt klingande i huvudet sedan helgens cykelutflykt.

Det började ringa direkt, och sen ringde det konstant så länge jag var hemma. Jag är inte en sån som kan skita i att svara för jag får dåligt samvete mot alla hoppfulla då. Jag pratade med säkert 30 personer och besvarade lika många mail.

Jag hade skrivit att cykeln gick att byta mot en paraplysulky, men tyvärr kom det enda bytesförslaget först efter att cykeln redan var hämtad. Damn it, jag skulle reserverat mig på något sätt.

Eller åtminstone tagit mer än 190 kronor för en Crescentcykel.
Jag är ju världens sämsta businesswoman. Om jag begärt 300 kronor, men "bara" fått tjugo svar, och fått vänta längre än fyra timmar för att avklara affären, vad hade det gjort...

Inga kommentarer: