tisdag, juli 01, 2008

men jag jobbar ändå hemma vid datorn

Det blev buss-strejk ändå. Det är inte läge att ställa dumma frågor, som t.ex. hur 6000 busschaufförer tog sig hem när bussarna stannade vid midnatt, eller om de verkligen inte ens körde klart den sträckan de påbörjat.

Jag upptäckte nyss att någon snott en viktig pinne från min cykelbarnstol. Man tror att något som inte ens har ett eget namn utan bara benämns som en pinne, av plast dessutom, inte spelar nån roll. Men hela stolen blir ju lös! Det är skitfarligt!
Och då undrar man vad det är för nån som tagit den.
Är det en vanlig...[ja jag vet inte, men såna som rent allmänt saboterar],vad skulle de ha pinnen till i så fall, och hur kom de ens på att leta efter nåt att sno under min barnstol?
Eller är det någon som själv behöver en sån, som själv har en barnstol - och alltså barn?
Fattar de inte vad de gör?
Jag vågar inte ens tänka tanken på vad som skulle hända om lillungen for av i trafiken.

Alltså, cykla går bort just nu, och tunnelbanan eftersom SL-kortet gick ut i helgen. Och bussarna strejkar.

Tur jag har semester från Ekerö.
Jag får väl ta tillfället i akt och försöka se vad alla andra tycker är så bedårande med Fredhäll och Kristineberg...

Inga kommentarer: