söndag, augusti 31, 2008

lite mer Popaganda

Jag har inga problem med att Popaganda blivit betalfestival, och att slippa universitetsområdet, där jag aldrig känt mig hemma, är bara en bonus.
Men som jag skrev i liveblogginlägget om Sebastian Tellier, så fattar jag inte varför inte en liten del av budgeten kunde läggas på snabbare visitering.
De som klämmer en längs kroppen och rotar i väskan känns inte särskilt rutinerade. Till skillnad från festivalbesökarna, som knappast är några newbies. Vi vet att man måste lägga paraplyerna i en anonym hög utanför (men inte varför) och vi vet att vi inte får ha med vår egen petflaska med vatten in utan måste stå i kö igen för att köpa en ny för 20 spänn (men vi vet inte varför.)

Att Hercules & Love Affair har Anhony Hegart att tacka för mycket är allmänt känt, men nu har jag fått bekräftat att de har honom att tacka för allt. Det var en skittråkig spelning, även om det är kul att se att vissa orkestrar fortfarande investerar i liveblås.

Säkert! är fortfarande megapopulär. Antingen lyssnar folk fortfarande på enda plattan eller så sitter texterna djupt rotade. Jag tyckte nog att det var mer drag på Parksommar för ett år sedan, men det var hur som helst en bra spelning ändå. Fast jag stod i onödan och väntade på nya låten. Anna är ju en Hello Saferide-låt, för bövelen (hämta låten.)

Kvällssolen lyste vackert över festivalområdet. Inte till min STORA förtjusning, för jag hade varit praktisk och klätt mig i NorthFace-jacka, så när alla var popsnygga i sina små skinnjackor stod jag bara och kände mig ful och friluftig.

Inga kommentarer: