onsdag, september 03, 2008

sick and tired

Jag kan inte fortsätta som det är just nu.
Idag föreslog min läkare att jag skulle sjukskriva mig helt eller delvis, med start direkt.
Och senare på eftermiddagen får jag ett erbjudande om ytterligare en (deltids-)tjänst.

Så, jobba lite mer eller mycket mindre, det är frågan.

Jag är inte så bra på att vara hemma och sjuk. Tanken förefaller visserligen väldigt lockande precis nu, men det skulle också vara en viss press.
Nu har du VILAT UPP DIG i två veckor, nu är du väl en HELT NY människa med outtömlig energi!

Förresten finns det inga bra lösningar på att vara sjuk om man jobbar som frilans. Ingenting skrivet innebär inga pengar, så är det bara.
Det finns en stor chans att man (jag) skulle må bättre utan den stressen.
Därför kan det faktiskt vara en lösning att tacka ja till en tjänst.

Och vad händer om man säger nej tack? Blir man borträknad föralltid då? Känns inte kul att grundligt förklara att jag inte är i toppform just nu. Då tror jag alltid att det misstänks någon mental sjukdom, eller depression, innerst inne.

Inga kommentarer: