fredag, september 26, 2008

bokmässlingen

Det är ingen hemlighet att jag inte kan komma på något bra med Göteborg. (Möjligen att jag har ett gäng trevliga konsertminnen därifrån - men enbart bara för att samma artister sålt ut i Köpenhamn!)
Men den här Bokmässan alltså. Det verkar jättetrevlig. Man kan tycka att jag hellre borde gilla motsvarande musikmässor, men t.ex LLB (Ljud/Ljus/Bild)-mässan, som jag varit på, är extremt tekniskt inriktad. Det finns ju internationella mässor där artister och låtskrivare och bossar träffas och knyter kontakter, men tyvärr blir jag aldrig bjuden. (Synd, jag hade lätt levererat ett ledmotiv till nästa superhjältefilm.)

Lilla Gumman skriver att Stockholm ska få en egen bokmässa nästa år. Men observera att det kommer vara ytterligare en, inte istället. Bokens Dagar ska den kallas. Tror inte att det blir något direkt hot mot Göteborg. Möjligen från privatpersoner (= läsarna.)

Nu undrar jag om mina nästan-kollegor biblotekarierna är på bokmässan.
Det var iallafall jag som fick det ärofyllda uppdraget att välja ut (flera hundra) livsnödvändiga cd till biblioteket. Nu har vi lätt landets bästa obligatoriska rockhistorieutbud.

1 kommentar:

Anonym sa...

"Det är ingen hemlighet att jag inte kan komma på något bra med Göteborg."

GoogleReader > Unsubscribe from blog