fredag, januari 02, 2009

bedtime story

Dagen innan nyårsafton tillbringade vi nästan fem timmar på IKEA, framför allt med att prova ut nya sängar. Egentligen handlar det om att ersätta en skitbred och nerliggen Sultan-variant mot två nya, fräscha, extremt fasta Sultaner.

Idag har jag (okej vi) hunnit med följande sängrelaterade sysslor:
*Att besvara otaliga samtal, sms och mail angående Blocket-annonsen på den gamla sängen, som jag satte ut halv sju igår kväll. (vi tog bara blygsamma 100 kronor för den, det lockar verkligen köpare) och att få ut åbäket i eftermiddags.
*Att få hemlevereransen med de nya sängarna i flera stora tunga paket.
*Att montera den nya sängen, vilket jag trodde skulle ta kanske trekvart, men snarare tog nästan tre timmar. Jäkla klumpig sak. Nu kommer vi aldrig kunna flytta från den här lägenheten. Ever.
*Att de-montera sänggaveln direkt igen, för att kunna byta läge på sängen (endast 90 graders rotering, men vi har ett väldigt fyrkantigt sovrum.)

Visst blir man lite skeptisk när det blir fyra skruvar över, fastän man följt den trevliga instruktions-serietidningen punkt för punkt?

Och är det någon annan som har en Hopen-dubbelsängstomme som kan förklara vad det tunna "krysset" - som inte ens blir ett komplett kryss - är bra för? Visuellt ser det förstås ut som att det är det som bär upp resårbottnarna, men jag fattar inte vad det har för funktion. Som jag monterade det är det inte supportande på något sätt...

Inga kommentarer: