tisdag, januari 20, 2009

kelly's life would suck without max martin

Kelly Clarkson verkar ha insett, att om hon ska hålla sig kvar i rampljuset - och slippa sjunga Since U Been gone eller Because of you på andra länders Idol-finaler - så är det bäst att låta proffs, som, hmm låt oss säga Max Martin sköta låtskrivandet igen (och i fortsättningen?)

Jag håller verkligen med Oswald om att Kellys förra album My December var En riktigt jäkla "jag kan visst skriva mina egna låtar (fast det kan jag inte alls)"-ig skitskiva. Jag hade velat se Kelly live länge, men när hon till slut pallrade sig till Sverige så var det med den sopiga skivan i handbagaget. Knappast värt biljettpengarna.

My life would suck without you är en energisk up-tempolåt med komprimerade trummor och trallvänlig refräng. Jag tycker den känns vårig. Fast jag vet inte exakt vad jag menar med det...jo, faktiskt att den skulle passa bra i den svenska melodifestivalen (och läs det inte som en förolämpning!) Man väntar nästan sig ett tonartsbyte...

My life would suck without you finns redan i ett Spotify nära dig.

Inga kommentarer: