måndag, februari 16, 2009

it's not me, it's you (fast vem?)

Plötsligt ser jag en bild på Alex blogg, och hallå, där sitter ju jag!
Det är ju precis jag. Lagom otrendigt könsneutralt klädd - dock klassiskt rockigt - i smala jeans och skinnjacka. Lite halvrufsig i det halvlånga håret, i en slapp sittställning - men glad och trevlig (det är viktigt att påpeka.) Som den enda tjejen bland flera killar, som förmodligen är ett band.

Frågan är när jag var på 1000 apor?
Man får ingen som helst hjälp av texten i blogginlägget. Alex förstår inte varför de är så svartklädda och undrar om de är Goth?
En läsarkommentar avslöjar/påstår/gissar att folket på bilden är "ett glatt gäng från Borås och Rättvik", varav två spelar i ett hårdrocksband (inte tjejen.)

Aha. Nä det kan inte vara jag då. Det borde jag kunna räkna ut. Jag har förresten varit på jobbet hela dagen (och spelat väldigt många punkterade fjärdedelsnoter.)

Inga kommentarer: