lördag, mars 28, 2009

lite caroline i bakgrunden

Verkligen kul för Caroline af Ugglas att publiken tyckte så mycket om henne i Melodifestivalen. Jag är mest fascinerad av hur man (äsch, hon) lyckas röra sig så totalt motsatt till låten Snälla snällas karaktär.
Men jag tycker att hon har en riktigt bra röst. Nu har jag lyssnat på hennes sprillans nya album Så gör jag det igen två gånger. Den där riktigt tunga soulen uteblir dock. Flera gånger tänker jag däremot att det låter som att Caroline sjungit in ett gäng ratade Bo Kaspers Orkester-låtar (så som de lät på 90-talet alltså.)

Carolines look är nog på både gott och ont. Jag trodde att jag var erfaren nog att enbart döma efter vad jag hör, inte vad jag ser. Men när jag läser i wikipediaartikeln om Caroline att hon vill spela på kronprinssesan Victorias bröllop blir jag förvånad. Varför? Jag måste ha tyckt att hon ser rebellisk nog ut för att vara en förståndig republikan.
Men det är klart. Man kanske borde läsa in mer i ett adligt efternamn och en uppväxt i Djursholm...

Spotify skippar dock alla adliga titlar och kallar henne rätt och slätt Caroline Ugglas!

Inga kommentarer: