måndag, juni 15, 2009

esmee denters

Inte kan man klicka igång alla låtar som man springer på i bloggar. Kanske var det det läckert flamländsk-klingande namnet som lockade, jag fick någon ingivelse att lyssna på Esmee Denters, på Seductive Sounds.

Casanova är en något tjatig låt, men jag tycker att den har riktigt sköna synthljud (åtminstone i början) och så gillar jag hur Esmee sjunger. Hon försöker varken låta tonårsslampig eller som att hon egentligen är en svart gammal soulsångerska instängd i en holländsk 20-åring.
Låten är en duett (med Justin Timberlake) men inte en traditionell kärlekslåt, jag uppfattar det mer som att det är en storebror som försöker beskydda sin förälskade lillasyster från casanovan.

Att just Justin medverkar beror på att han signat Esmee till sitt nystartade skivbolag. I så fall är jag helt inne på Seductive Sounds teori; låt bossen sjunga med lite grann, så kan vi skriva "featuring Timberlake" och låten blir en hit, hur det än låter.

Fast hitpotential har den, betydligt mer än Crazy Place, den enda låten som finns på Spotify.
Dock är det lite underligt att Casanova inte finns med eller nämns på Esmees hemsida eller myspace. Där framhävs Outta here som den senaste (eller enda) hitsingeln. Och den tillåter absolut inte youtube att vi i Sverige tittar på...

Inga kommentarer: