måndag, augusti 10, 2009

when the music starts (i never wanna stop) it's gonna drive me crazy

I min tystnad framför datorn kan jag bara hoppas att Madonnahelgen är över i etern. Varför har så många radiostationer artist-specialer när artisten spelar i Sverige?
Jag betonar orden "...när artisten spelar..."?

Så här tänker jag: om man är ett stort fan av (som i detta fallet) Madonna, då är man förmodligen på plats på konsertarenan. Och hör musiken live. Just nu.
Kanske lyssnade man tidigare på dagen hellre på Mix Megapol än på sin egen madonna-uppladdnings-playlist, och brast ut i ett förväntansfullt tjut när de spelade Like a prayer?

Om man är ett stort fan av Madonna, men inte har möjlighet att närvara på konserten, då känns det inte ett dugg roligare bara för att man får höra lite fler av hennes låtar i radion. Nej, nästan värre, faktiskt.

Och om man inte är ett fan alls, då tror inte jag att man blir det heller av att var tredje låt är en Madonna-hit (och i så fall är det verkligen så dags...) utan snarare stänger av radion.

Inga kommentarer: