tisdag, oktober 27, 2009

det blir ingen kentresa

Förvarning: jag kommer att uppföra mig ganska barnsligt, på gränsen till osportsligt.

Jag har slutat att vänta på kent-samtalet. För vinnaren är utsedd. Det ironiska är vinnarens motivering:
Jag såg Kent på Lollipop. 
15 år senare är jag lärare och mina elever pratar inte om annat än Röd. 
Tänk om det var jag som fick åka till konserten. Jag skulle ju bli odödlig.

Damn att jag inte skrev att jag var på Lollipop 1995! Ja inte apropå ingenting, men en av frågorna handlade just om detta. Däremot skrev jag att jag är pianolärare och lär ut kentlåtar till nästa generation. Vad vinnaren undervisar i framgår inte. Kanske bild, eftersom eleverna pratar om Röd (haha)? Jaha, men jag tog Utan dina andetag till Drottningholms Slottskapell redan för 6-7 år sedan.

Om jag inte struntat i att nämna att jag var på Lollipop i Helsingborg (för det är sant alltså) så hade våra motiveringar varit likställda (även om jag fortfarande tycker att min kentbebis väger tyngre). Hade jag också vunnit då? Kan jag komma tvåa ändå, eller ska det vara nån helt annan motivering då, typ "jag är 18 och skriver ett specialarbete om Kent".

Inga kommentarer: