lördag, oktober 24, 2009

det perfekta paret

Nej jag har inte sett 500 days of summer än. Jag går bara på bio en gång i halvåret och "slösade" upp höstens biobesök på Julie & Julia. Men Zooey Dechanel är en av de coolaste skådespelarna jag vet (så där så att jag inte vill att hon ska bli för stor och för mainstream, även om hon redan är mer Hollywood-komedi än indiefilm.) Och så har hon en duo tillsammans med M Ward.

Nu ser jag att hon gift sig med Ben Gibbard härom månaden. Ben som sjunger i Death Cab for Cutie förstås, och dessutom ännu bättre The Postal Service, sprakig och klen electro-indie.




Det är ju ett så perfekt par att det inte finns ord för det. Brad & Angelina är ointressanta. Ryan Adams och Beth Orton var i och för sig ett gulligt altcountry/indie-par men ärligt talat, ingen av dem är speciellt snygg. Ben är visserligen inte Liam Gallagher-sexig men han har pop-bena och Jake Gyllenhaal-läppar.

Inga kommentarer: