tisdag, december 29, 2009

upphittat: alone

Jag letar efter en låt med BeeGees, som jag indirekt letat efter sedan den var en radiohit i mitten på 1990-talet*).
Tack vare Spotify går det ju lätt att lyssna sig genom allt med en artist.
Och himmel vad bröderna Gibb gjort många låtar, på många album. Och himmel - vad mycket som är dåligt.

Jag är inte ens ett speciellt disco-fan (fast jag kan inte motstå Tragedy!) utan håller raka popdängan Secret Love från 1991 som det bästa BeeGees gett ut. Och så ligger ju gruppen bakom How can you mend a broken heart, som Al Green sjunger mycket vackrare.

Det visade sig vara låten Alone jag menar. Inte mindes jag de säckpipeinspirerade mellanspelen. Och albumet låten ligger på, Still Waters, är så här efter en halvdan snabbgenomlyssning något av det tråkigaste och långsammaste jag hört. Ibland hjälper det inte att lägga på så många snygga synthmattor man hittar.

1 kommentar:

Malla sa...

Hej hej! Jag var lite som en surskalle igår då jag skrev det där inlägget. Jag är rätt så medveten m att folk ramlar in och ut på en blogg, egentligen ville jag komma åt såna som jag VET läser men som ALDRIG skriver ngt, folk som jag vet om liksom.
Det där med vart man ska svara är ju ett litet dilemma...en del svarar på sin egen och en del "går tillbaka" och svarar hos den andre. Jag gör både och, har personen i fråga ingen egen blogg så har man inte många alternativ dock.
Men jag tycker nog att det är schysst om folk kikar tillbaka hos en som ändå tagit sig tid att lämna kommentar.

Får jag fråga hur gammal bebisen är? Vi har en 4-månaders här hemma :)