fredag, mars 12, 2010

nischat

Som så många andra [bloggare som jag läser] är jag mäkta förtjust i tidningar. Det är nästan lite upphetsande att gå in på Press Stop, eller välsorterade Pressbyråer (som den i Gallerian, invid Axelsons Spa.) Men även en vanlig livsmedelsaffär som avsatt en vägg till tidningar. För konstigt nog är det roligare att köpa en gammal vanlig tidning (typ Elle) om man väljer ut den av hundra snarare än tio alternativ! (Det är säkert att man luras att tro att man gör ett aktivare val, eller nåt.)

Jag förstår mig inte riktigt på mitt kvarters-Coop. De håller sig inte med fina lilla Filter, som vi alltid köper (och när vi frågar får vi motfrågan - Kaffefilter?) Detta trots att många i Filters målgrupp bor och handlar här i området.
Däremot finns det lätt tio olika hem&trädgårdsmagasin. Och inte bara Residence och Elle Interiör, utan såna titlar som Lantliv, House&Garden, Timmerhus & Interiör, Hemträdgården och så vidare. Tyckte t.o.m. att jag skymtade något i stil med Livet med pelargoner men det kanske bara var ett specialnummer.
Grejen är att inom vår Coop-radie har typ ingen större lägenhet än vi ändå, det verkar mest finnas ettor och tvåor här, och inte ens särskilt många balkonger. (De som ändå har stora bostadsrätter bor närmare Ica Maxi i så fall.) Behöver ändå folk i grannskapet verkligen veta det senaste om tulpanlökar eller altanväggfärger?

Inga kommentarer: