måndag, mars 15, 2010

om man inte får NOG av filip&fredrik?

Jag ä l s k a r Filip & Fredrik. När det gäller tv-inslag verkar de aldrig få nog av underfundiga påhitt. Men varför är de så osynliga i sociala medier, ja på nätet överhuvudtaget?
Kanal5 håller Boston Tea Party-sajten igång nu under säsongen (även på Vem kan slå Filip & Fredrik-sidan finns det en god stunds förströelse om nu det var ens favoritshow) men det är ju ingen av programledarna själva som ligger bakom där.
Jag börjar undra om både jag (och min google) har missat nåt. Finns det överhuvudtaget nån officiell sajt? Det närmsta jag hittar är en inofficiell fakta/hyllningssida med intervjuer och lite nyheter (senast uppdaterad inför semifinalen i På Spåret i januari.) Jag antar att de trots allt registrerat några domännamn eftersom denna sajten heter Fredrik och Filip.se (låter så konstigt i den ordningen. Ungefär som att säga McCartney/Lennon.) Förmodligen är det samma fan (alltså beundrare) som ligger bakom "Filip & Fredriks" twitter (inte uppdaterad sedan augusti vilket är lika med döden), och eventuellt även myspace-sidan (där det finns massor av youtube-klipp upplagda.)

Det måste vara nån princip som gör att de inte bloggar eller twittrar själva. De kanske skulle känna för stor press att uppdatera riktigt ofta, om de gör något vill de kanske göra det till 100%. Men de skulle lätt få hur många followers som helst (inte mig dock. Jag vägrar också twitter, både givande och tagande.)

Det närmsta man kommer deras dagsfärska upplevelser är i så fall Karin-tantens blogg, eftersom hennes man ständigt jobbar bakom alla deras program. Man kanske kan säga att han är den tredje Filip&Fredriken (jämfört med den femte beatlen.)

Inga kommentarer: